Jaaroverzicht van het damesteam van Rc the Hookers

Wat een bijzonder jaar is het geweest voor de dames!

Het jaar 2016 begon ietwat twijfelachtig voor de dames, de trainingen van Shereza Pool en Fabrice Stock waren top en leerzaam. We gingen goed in de competitie en we hadden een superteam,  echter de vele blessures gooide roet in het eten aan het einde van het seizoen.

In de wedstrijden stonden we vaak met maar met 9 of 10 meiden in het veld. Vaak nog meer meiden geblesseerd en gefrustreerd langs de lijn. We eindigden het seizoen op de vijfde plaats. Toch waren we trots, trots op het feit dat we een team waren gebleven. Gestreden en doorgezet tot de laatste wedstrijd.

Het strandseizoen begon, Shereza en Fabrice maakten kenbaar ons niet meer te gaan trainen in het nieuwe seizoen, wat we allemaal erg jammer vonden.  Wel werd ons verteld dat we een hele goede nieuwe trainer kregen op de maandagen, echter bleef het een tijd onduidelijk wie ons zou gaan trainen op de woensdag.

Sion Eichmuller heeft ons klaargestoomd voor Ameland en dat heeft hij heel goed gedaan! We hebben veel wedstrijden gewonnen en onze doelen zijn ruimschoots bereikt. Ook werd ons duidelijk dat naast Ray Blackburn, Paul van Putten ons zou gaan trainen in het nieuwe seizoen. Ons enthousiasme groeide met de dag. Wat hadden we er zin in! Op de eerste teammeeting bleek dat de dames van Oemoemenoe graag met ons wilde clusteren.  Dit leek ons een zeer goed idee. Met name met het vorige seizoen in ons achterhoofd.

De eerste 2 wedstrijden die wij gespeeld hebben merkten we dat we echt nog aan elkaar moesten wennen,  wat natuurlijk heel logisch is. Hierna speelden we steeds meer ons eigen spel, we wisten wat we aan elkaar hadden en de eerste hattrick was een feit. Wat voelt dat goed!

Inmiddels staan we op nummer 3 in de competitie en wat zijn we trots. Trots op elkaar en trots en dankbaar op onze trainers.

Met veel plezier kijken we terug op 2016 en met nog veel meer plezier kijken we uit naar 2017! Bring it on!

22 januari spelen wij tegen HRC Extreme op het thuisveld. Kick off is om 13.00 uur. Kom vooral naar onze wedstrijd kijken!

Scroll naar boven